Διαβάζονται

mychroma1
14 Ιανουαρίου 2013
Χρώμα και Διακόσμηση
Η έξυπνη χρήση του χρώματος στις κάθετες επιφάνειες ενός σαλονιού είναι σε θέση να χαρίσει το δικό της δυναμισμό στο χώρο, ολοκληρώνοντας ευχάριστες ατμόσφαιρες, ιδανικές για όμορφες συζητήσεις με φίλ...
88519 Hits
Editor1
18 Ιανουαρίου 2014
Χρώμα και Διακόσμηση
Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας της διακόσμησης ενός επαγγελματικού χώρου, είναι η σωστή επιλογή των χρωμάτων του. Ένα χρώμα είναι σε θέση να «μιλήσει» με τον καλύτερο τρόπο όχι μόν...
31641 Hits
Editor1
30 Ιανουαρίου 2013
Χρωματική Αντίστιξη
Το γκρι, το πράσινο και το κόκκινο είναι τρεις χρωματικές επιλογές που αν εφαρμοστούν σωστά, έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν στην κυριολεξία οποιοδήποτε χώρο. Το κάθε ένα απ' αυτά τα βασικά χρώμα...
30613 Hits
mychroma1
14 Ιανουαρίου 2013
Τεχνοτροπίες-Χρωματικές εφαρμογές
 Το Fusion είναι ένα φυσικό διακοσμητικό stucco με μεταλλικές ανταύγειες, ένα απόλυτα μοντέρνο εφέ που αναδεικνύει άψογα τα έπιπλα design, ένα διακοσμητικό χρώμα ικανό να μεταμορφώσει στην κυριολ...
30055 Hits
Editor1
29 Ιανουαρίου 2013
Ειδήσεις
 O νέος οικονομικός και εξαιρετικά εύκολος τρόπος δημιουργίας τεχνοτροπιών που σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει αριστοτεχνικά φόντα, σκηνικά στην καθημερινότητά σας. Στο σύστημα συμμετέχουν ευκολο...
29593 Hits
4 minutes reading time (868 words)

Ερνστ Τσίλλερ ένας μεγάλος δημιουργός(1ο Μέρος)

Ερνστ Τσίλλερ
ένας μεγάλος δημιουργός(1ο Μέρος)

 Στο βιβλίο «Ερνστ Τσίλλερ 1837-1923 – Η τέχνη του κλασικού», της Μάρως Καρδαμίτση-Αδάμη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Μέλισσα» και διατίθεται από την εταιρεία «Κύκλος-Βιβλίο, Λουίζα Γαρυπίδου», παρουσιάζονται με υποδειγματικό τρόπο πενήντα χαρακτηριστικά κτίρια του μεγάλου αρχιτέκτονα Ερνστ Τσίλλερ.

 «Στις 22 Ιουνίου του 1837 γεννιέται στο Kaditz της Σαξονίας, χωριό ανάμεσα στη Δρέσδη και τη μικρή κωμόπολη του Radebeul, ο πρωτότοκος γιος τού ChristianGottliebZiller και της γυναίκας του Sophie, ErnstMoritzTheodorZiller. Θα γεννηθούν άλλοι τέσσερις γιοι και πέντε θυγατέρες. Από τους πέντε γιους, οι τέσσερις θα ακολουθήσουν την οικογενειακή επαγγελματική παράδοση: θα ασχοληθούν με την αρχιτεκτονική.

Μέγαρο Β. Μελά

01

Μετά το πέρας των σπουδών του στη Δρέσδη το 1858 και έχοντας κερδίσει το αργυρό μετάλλιο της Αρχιτεκτονικής Σχολής, ο Ερνστ Τσίλλερ φεύγει μαζί με τον αδελφό του Moritz για την Πράγα με τελικό προορισμό τη Βιέννη. Τα θαυμάσια παλιά γερμανικά οικοδομήματα της Πράγας μαγεύουν τους δύο αδελφούς. Στη Βιέννη ο Ερνστ Τσίλλερ θα προσληφθεί στο γραφείο του Δανού αρχιτέκτονα Θεόφιλου Χάνσεν, (TheophilusHansen, 1813-1891), γεγονός που θα σημαδέψει την υπόλοιπη ζωή του.

«Ιλίου Μέλαθρον» (Μέγαρο Ε. Σλήμαν), εσωτερικό

02

Την άνοιξη του 1859 ο Χάνσεν αναχωρεί για την Αθήνα μαζί με τον ζωγράφο KarlRahl (1812-1865), καθηγητή της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βιέννης, προκειμένου, με έξοδα του Σ. Σίνα, ο μεν Χάνσεν να αναλάβει τις προεργασίες για την οικοδόμηση της Ακαδημίας, ο δε Rahl να φιλοτεχνήσει τις προσωπογραφίες του Όθωνα και της Αμαλίας. Η ιδέα περί ιδρύσεως της Ακαδημίας Αθηνών είχε ξεκινήσει ήδη από το 1831 από τον Βαυαρό κλασικό φιλόλογο και φιλέλληνα FriedrichThiersch. Έκτοτε και κυρίως μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Αθηνών (1837), η ιδέα επανερχόταν κατά διαστήματα στη δημοσιότητα. Το 1856 ο Σίμων Σίνας αποφασίζει «εις μνήμην του μακαρίτου Πατρός» του και «εξ αγάπης προς την φιλόστοργον πατρίδα» να χρηματοδοτήσει την ανέγερση της Ακαδημίας. Το σχεδιασμό και την εκπόνηση του έργου ανέθεσε στον προσωπικό του αρχιτέκτονα Θεόφιλο Χάνσεν. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι ο βαρόνος Σίνας ήταν προστάτης και υποστηρικτής πολλών καλλιτεχνών, νέων και λιγότερο νέων. Εκτός από τον Χάνσεν, τον Rahl και τον Τσίλλερ, είχε βοηθήσει τον Λεωνίδα Δρόση, τον Νικηφόρο Λύτρα και αρκετούς ακόμη ανθρώπους της τέχνης, της όπερας και του θεάτρου. Ο Χάνσεν, που γνώριζε ήδη πολύ καλά την Αθήνα, από την παραμονή του το διάστημα 1838-1846, αποφασίζει να σχεδιάσει το κτίριο σε νεοκλασικό ρυθμό.

Ξενοδοχείο «Μέγας Αλέξανδρος»

03

Μετά την αναχώρηση του Χάνσεν για την Αθήνα, ο Τσίλλερ επιστρέφει στη Δρέσδη και συνεχίζει τις σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών. Ένα χρόνο αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 1859, και ενώ προβληματιζόταν εάν θα εργαστεί στο εργαστήριο του καθηγητή G. HermannNicolai (1812-1881) ή θα δεχτεί διορισμό για την Τιφλίδα του Καυκάσου, μετά από διάκρισή του σε διαγωνισμό της Ρωσικής Κυβέρνησης, ένα γράμμα από τον Χάνσεν τον καλεί να επιστρέψει στη Βιέννη. Τα νέα ήταν τα εξής: τον Ιούλιο ο Δήμος Αθηναίων είχε επιτέλους παραχωρήσει στην ελληνική κυβέρνηση το επί της πλατείας Πανεπιστημίου γήπεδο για την ανέγερση της Ακαδημίας. Την Κυριακή 2 Αυγούστου είχε γίνει η θεμελίωση του κτιρίου. Για τον Τσίλλερ άρχιζε μια καινούρια ζωή.

Στη Βιέννη θα παραμείνει για δεκαπέντε μήνες δουλεύοντας στο γραφείο του Χάνσεν πάνω στα σχέδια της Ακαδημίας. Τον Δεκέμβριο του 1860 ο Τσίλλερ επιβιβάζεται μαζί με τον Χάνσεν στο ατμόπλοιο Rademfer που θα τους φέρει στην Ελλάδα. Παρά τη νεαρή ηλικία του, ολομόναχος και χωρίς να γνωρίζει καθόλου ελληνικά, ο Τσίλλερ καταφέρνει σχετικά γρήγορα να ενσωματωθεί στην αθηναϊκή κοινωνία. Συνδέεται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και με τους διάσημους ξένους αρχαιολόγους και αρχιτέκτονες που επισκέπτονταν την περίοδο εκείνη το νεοσύστατο κράτος με σκοπό να γνωρίσουν τις ελληνικές αρχαιότητες. Με τη συντροφιά τους περιηγείται τη χώρα. Τότε δημοσιεύεται στο περιοδικό Erbkam του Βερολίνου και το άρθρο του «Περί της αρχικής υπάρξεως των καμπυλών του Παρθενώνα».

Το κύριο αντικείμενο και μέλημά του στην Ελλάδα παραμένει η ανέγερση της Ακαδημίας Αθηνών. Με επίσημη συμβολαιογραφική πράξη, χρονολογημένη το Μάρτιο του 1861, ο Χάνσεν, ως επιτετραμμένος του βαρόνου Σ. Σίνα, καθιστά «πληρεξούσιον επίτροπόν του και αντίκλητόν του τον Κύριον Ερνέστον Τσίλλερ, αρχιτέκτονα, προς τον οποίον παρέχει την εντολήν και όλην την πληρεξουσιότητα να διευθύνει την οικοδομήν τής ενταύθα (εν Αθήναις) ανεγειρομένης Ακαδημίας». Η ευθύνη είναι φυσικά τεράστια για τον νεαρό Σάξονα. Οι εργασίες έχουν αρχίσει και προχωρούν κανονικά.

Ξενοδοχείο Μ. Μελά

04

Παράλληλα με τις εργασίες στην Ακαδημία, συνεχίζει την ενασχόλησή του με την αρχαιολογία, πραγματοποιώντας εκδρομές ανά την Ελλάδα, όπου σκιτσάρει, μετρά, αποτυπώνει. Το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται αυτή τη φορά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Αγοράζει το λόφο και πραγματοποιεί ανασκαφές. Τα ευρήματά του δημοσιεύονται στο Βερολίνο στην εργασία του «Ανασκαφαί εις το Παναθηναϊκόν Στάδιον». Η ανασκαφή και η αποκάλυψη του Σταδίου έγιναν αιτία να γνωριστεί ο Τσίλλερ με τον βασιλιά Γεώργιο Α΄ και να συνδεθεί μαζί του με στενή φιλία. (…)

Στο τέλος της δεκαετίας του 1860 αρχίζει την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως ελεύθερος αρχιτέκτων στην Αθήνα. Χαρακτηριστικό είναι ότι ως επαγγελματική διεύθυνση σημειώνει: «οδός Ακαδημίας, εις το κατάστημα αυτής». Αφενός η αίγλη που ασκεί το ίδιο το κτίριο και αφετέρου η φήμη του ίδιου του αρχιτέκτονα, που σιγά-σιγά αυξάνεται εξαιτίας της σχέσης του με τη βασιλική αυλή, αλλά και εξαιτίας του ταλέντου του, εξασφαλίζουν γρήγορα στον Τσίλλερ αξιόλογο κύκλο πελατών.

Εθνική Βιβλιοθήκη

05

Παράλληλα, εξακολουθεί να ασχολείται με την αρχαιολογία και να δημοσιεύει –είτε μόνος είτε σε συνεργασία με γερμανούς αρχαιολόγους– μελέτες σε έγκυρα αρχαιολογικά περιοδικά του εξωτερικού.

Μπλε, λαδί και καφέ
ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΜΕ ΧΡΩΜΑ

Παρόμοιες δημοσιεύσεις με το παρών άρθρο