Πρόσφατα Άρθρα

Διαβάζονται

mychroma1
14 Ιανουαρίου 2013
Χρώμα και Διακόσμηση
Η έξυπνη χρήση του χρώματος στις κάθετες επιφάνειες ενός σαλονιού είναι σε θέση να χαρίσει το δικό της δυναμισμό στο χώρο, ολοκληρώνοντας ευχάριστες ατμόσφαιρες, ιδανικές για όμορφες συζητήσεις με φίλ...
61312 Hits
mychroma1
14 Ιανουαρίου 2013
Τεχνοτροπίες-Χρωματικές εφαρμογές
 Το Fusion είναι ένα φυσικό διακοσμητικό stucco με μεταλλικές ανταύγειες, ένα απόλυτα μοντέρνο εφέ που αναδεικνύει άψογα τα έπιπλα design, ένα διακοσμητικό χρώμα ικανό να μεταμορφώσει στην κυριολ...
26032 Hits
Editor1
29 Ιανουαρίου 2013
Ειδήσεις
 O νέος οικονομικός και εξαιρετικά εύκολος τρόπος δημιουργίας τεχνοτροπιών που σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει αριστοτεχνικά φόντα, σκηνικά στην καθημερινότητά σας. Στο σύστημα συμμετέχουν ευκολο...
25664 Hits
Editor1
30 Ιανουαρίου 2013
Χρωματική Αντίστιξη
Το γκρι, το πράσινο και το κόκκινο είναι τρεις χρωματικές επιλογές που αν εφαρμοστούν σωστά, έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν στην κυριολεξία οποιοδήποτε χώρο. Το κάθε ένα απ' αυτά τα βασικά χρώμα...
25138 Hits
Editor1
31 Ιανουαρίου 2013
Ειδήσεις
Η Berling, έχοντας συμπληρώσει 30 χρόνια στην ελληνική αγορά, συνεχίζει δυναμικά με νέες προτάσεις προς τους καταναλωτές. Η νέα της ιστοσελίδα «ανέβηκε» στο διαδίκτυο την 1η Φεβρουαρίου 2013 στο www.b...
21203 Hits
3 minutes reading time (684 words)

Κατοικία στην Κηφισιά

0008  m0003a 
Στην κατοικία της Κηφισιάς, που μελετήθηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο "ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Δ+Λ Αρχιτέκτονες", δύο αδρά υλικά -πέτρα και σοβάς- μοιρασμένα σε όλες της κλίμακες του κελύφους του κτιρίου, περιγράφουν τη μετάβαση από το φυσικό στο κτισμένο.

m0004tela

Αρχιτεκτονική Μελέτη: Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες

Στατική μελέτη: Κ. Μυλωνάς – Κ. Καργάκος & Συνεργάτες Ε.Ε.
Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη: ΤΕΚΕΜ Ε.Π.Ε.
Μελέτη: 1997
Κατασκευή: 1999-2000
Φωτογράφηση: Χαράλαμπος Λουϊζίδης
Κείμενο: Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες

m0005tela

Η κεντρική ιδέα βασίστηκε στην αξιοποίηση της θέας σ' ένα περίοπτο σημείο του προαστίου, που διακρίνεται για την έντονη κλίση του τόσο προς το νοτιοδυτικό προσανατολισμό (πανοραμική θέα Αθήνας), όσο και προς το βορειοανατολικό (λόφοι Πολιτείας-Κηφισιάς). Ακολουθώντας την επιλεκτική αποκάλυψη ή απόκρυψη της περιβάλλουσας τοπογραφίας, η εσωτερική συγκρότηση παραθέτει διαφορετικές, αλληλεξαρτημένες όμως, προτεραιότητες θεάσεων και χωρικών ρόλων. Ο σχεδιασμός διαπραγματεύεται ακριβώς το διάλογο ανάμεσα στο κτίριο και το τοπίο, ταξινομώντας το εσωτερικό του σε περιοχές συνεύρεσης ή περισσότερο ιδιωτικές, σε εξωστρεφείς είτε εσωστρεφείς, σε προφανείς ή αναπάντεχες.

0005

Η συνολική διάταξη σχηματίζεται από άθροισμα επιμέρους συμπληρωματικών όγκων που αντιστοιχούν στις διαβαθμίσεις της θέας και του χώρου. Προκύπτει έτσι μια αρθρωτή δομή που αποτελεί την εξισορρόπηση όλων αυτών των σχέσεων, αναδεικνύοντας με απλό τρόπο τη συνολική λογική του σχεδιασμού. Δύο αδρά υλικά -πέτρα και σοβάς- μοιράζονται σε όλες τις κλίμακες του κελύφους, περιγράφοντας τη μετάβαση από το φυσικό στο κτισμένο. Χρησιμοποιώντας μια λιτή κατασκευαστική έκφραση, η σύνθεση διερευνά το συντακτικό συνδυασμό τους, την υφή, το χρώμα, την αντίδρασή τους στο φως.

m0001a

Η βασική κατοικία οργανώνεται σε τρεις υπέργειους και δύο υπόγειους ορόφους ενώ στον πρώτο όροφο προβλέπεται ένα ανεξάρτητο διαμέρισμα. Το κτίριο αναπτύσσεται σε ένα γωνιακό οικόπεδο. Λόγω της έντονης κλίσης δημιουργήθηκαν διαφορετικά επίπεδα τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, ενόσω ο περιβάλλων χώρος διαμορφώθηκε κατάλληλα ώστε να εξασφαλίζεται φυσικός φωτισμός στους περισσότερους κλειστούς χώρους. Ταυτόχρονα προβλέφθηκε άμεση πρόσβαση από το εξωτερικό προς όλα σχεδόν τα επίπεδα της κατοικίας, με αποτέλεσμα τη διευκόλυνση των χρηστών και την αυτονομία των επιμέρους χώρων. Η κτιριακή μάζα, ακολουθώντας τη γεωμετρία του οικοπέδου, αναπτύχθηκε κατά μήκος του μεγάλου του άξονα. Προς τη νότια, ανατολική και δυτική πλευρά ιεραρχήθηκε σε επιμέρους όγκους, δημιουργώντας βεράντες και ημιυπαίθριους χώρους, στη δε βορινή αποκτά μεγάλη κλίμακα, εξασφαλίζοντας παράλληλα και την ιδιωτικότητα που απαιτείται προς τις όμορες κατοικίες. Το ανάγλυφο του όγκου και οι γήινες υφές των όψεων, αλλά και εν γένει των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν «ταυτίζουν» τη σύνθεση με την περιβάλλουσα φύση.

0006

Το ισόγειο αποτελείται από τρία επίπεδα, όπου στο πρώτο αναπτύσσεται ένας ενιαίος χώρος με καθιστικό και τραπεζαρία, στο δεύτερο ο χώρος γραφείου και η κουζίνα, ενώ στο ενδιάμεσο επίπεδο χωροθετήθηκε η είσοδος της κύριας κατοικίας. Ο πρώτος όροφος είναι χωρισμένος σε δύο ενότητες, όπου η πρώτη εξυπηρετεί δύο υπνοδωμάτια με ένα λουτρό και ένα βοηθητικό χώρο ενώ στη δεύτερη αναπτύσσεται αντίστοιχα το ανεξάρτητο διαμέρισμα με αυτόνομο κλιμακοστάσιο, που οδηγεί στο γκαράζ. Το δεύτερο επίπεδο περιλαμβάνει το master bedroom με dressing room, λουτρό και μία kitcinette. Στην ανατολική και δυτική πλευρά του ορόφου εκτείνονται δύο μεγάλες βεράντες στραμμένες προς τη θέα. Στο πρώτο υπόγειο τη μεγαλύτερη επιφάνεια καταλαμβάνει η κλειστή πισίνα με τους βοηθητικούς της χώρους, τα αποδυτήρια, ένα λουτρό και sauna. Ο χώρος της πισίνας φωτίζεται φυσικά ενώ επικοινωνεί άμεσα με τον κήπο. Στο υπόλοιπο επίπεδο προβλέπεται ένας χώρος εργασίας και αρχείου. Τέλος το δεύτερο υπόγειο εξυπηρετεί το χώρο στάθμευσης, γενικές αποθήκες, αποθήκη τροφίμων, κάβα, χώρο πλυντηρίων και χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων.

0007olda

Στην επιδερμίδα του κτιρίου χρησιμοποιήθηκαν δύο υλικά σε γήινα χρώματα, αφενός σοβάς με το χρώμα στη μάζα του και αφετέρου επενδύσεις με μάρμαρο Καπανδριτίου. Η διανομή των υλικών τονίζει την ογκοπλαστική ανάπτυξη, μειώνοντας ταυτόχρονα και την κλίμακά της, σύμφωνα με τις επιμέρους λειτουργίες της κατοικίας. Τα κουφώματα είναι αλουμινίου ηλεκτροστατικής βαφής. Από μεταλλικές ανοικτές διατομές προβλέφθηκαν επίσης τα στέγαστρα και οι πέργκολες. Όλα τα μεταλλικά στοιχεία των όψεων είναι σε γκρι ανοιχτό χρώμα. Τα ίδια υλικά χρησιμοποιήθηκαν και στην περίφραξη, όπου οι μάντρες προβλέφθηκαν κτιστές, επιχρισμένες στο χρώμα των όψεων, ενώ οι πόρτες εισόδων συμπαγείς μεταλλικές. Skylights επιτρέπουν την είσοδο του φυσικού φωτός στην κεντρική περιοχή του κτιρίου. Όλο το εσωτερικό είναι λευκό ενώ τα δάπεδα διαστρώθηκαν με ξύλο σφενδάμου εκτός από την περιοχή της κύριας εισόδου που ορίζεται από γυαλί. Μεταλλικό με γυάλινα πατήματα είναι και το κεντρικό κλιμακοστάσιο της κατοικίας.

Urbanart: Το ποδήλατο σαν... έργο τέχνης
Στο Ρίο της Πάτρας

Παρόμοιες δημοσιεύσεις με το παρών άρθρο